HapPy ReAdinG in tHis Boring-LoOking PieCes oF paPeRs

Monday, December 13, 2010

my lovely lady boss..^^

facebook itu kepunyaan my lovely lady boss..
sangat menarik..

so interesting, but first, i need to translate it to understand what it is all about..
seperti biasa, ak akn mggunakan khidmat "Google Translate" untuk segala kerja2 penterjemahan..
..wahaha..



 jangan la tegok beriye sangat tulisan cina tuh, macam la kamu paham kan..
melainkan ini course yg paling dalam yg penah kamu pelajari..=)
tapi, xpayahla susah2 nak translate, ak dh translatekan utk korang..
nahhh......

mesti korang rase pelik ayat terjemahan kat atas tu kan..
bese la.."Google Translate" tu pon bukannya boleh di'copy paste' sangat..hehe

1. cinta sentiasa tidak boleh dijelaskan..setahun dahulu kamu katakan "sayangku, izinkan aku untuk mencintaimu.." tetapi, setahun kemudian, kamu katakan " tolonglah, jangan ganggu ak.."
inikah cinta..?
 2. cinta selalu menyakiti satu sama lain dalam diam..ketika jatuh cinta, dengan sangat romantis yang berlebihan untuk menyatakan sumpah dan janji tanpa batasan waktu,
memainkan matanya lalu berubah pergi tanpa jejak..
lovers kan..!!
kamu mengetahui hakikat itu, dan mengapa itu sentiasa menjadi angan-angan..?
.
3. kamu tinggalkan aku begitu sahaja..?
tp kenapa lautan tidak menjadi kering..? kenapa batu batuan belum hancur..?
dan kamu tidak lagi akan menjadi milikku..tapi mengapa kamu tidak mati dilanggar kereta..?
p/s : maklumlah, masa bercinta, macam macam janji manis ditabur tabur.
"akan aku tetap cintakan kamu walau lautan menjadi kering"
kamu tetap milikku walaupun batu hancur semuanya"
"dan kalau aku bohong padamu, aku akan mati dipanah petir / dilanggar kereta.."
bohong belaka..

4. love people into a child, breaking up, there is force us back to an adult..
hehe..yang last ni korang translate sndiri yer..senang jerk...^^

just something to share...
bcoz i found it interesting...

with love :
aku yang sayang kamu...



2 comments:

panggil aku sheh said...

hadoiii.. aku sayang kamu pulak dah. hahahaha

Safiah Ibrahim said...

sape la tu kan.. hee